Monday, April 13, 2009

Melawat Baby Girl..HUKM

Salam..

Hari Sabtu aritu kitaorang gi melawat my friend, syikin & nazri..dorang baru dapat baby..Ariana kot nama baby dia..aku lupa la..panjang nama baby..lupa la..sowi..Mula2 pagi tu hubby baru habis keje malam..pas mandi2 semua..dia cakap "kita pegi PPUKM (sekarang HUKM kan dah tukar nama), kul 11am camtu ek..abang nak gi tengok takraw jap kat titiwangsa..kul 11 abang balik kang kita terus pergi la..siap awal sikit tau.." Aku pun kemas rumah cepat2..mandi cepat2..gosok baju cepat2..pakai tudung cepat2..makeup cepat2..siapkan cik Raihana cepat2..yela time tu dah kul 10am dah..kang by the time cik abang tu balik aku tak siap lagik..mau perang damai lak pagi2 tu kan..Tapppiiiii..aku tunggu punya tunggu punya tunggu sampai dekat kul 12 dia tak balik lagik..dah sentap dah aku time tu..pastu aku call dia.."Abang lambat lagi ker? kalau lambat kita pegi melawat kawan su tu malam karang je la..time pak guard spital dah balik.." Terus dia gelak2.."ok2 abg balik sekarang jugak" Tau ko bini dah ala2 sentap sikit kan..


So, kitaorang kuar rumah around 12 lebih cam tu la..sebelum tu kitaorang singgah Tesco Taman Midah dulu belikan hamper sikit tuk baby tu..tuk mak baby takde yer..he..he..Pastu sebab hubby cakap pas tu nak gi Tasik Titiwangsa terus, so, ternampak satu stroller kat tesco tu terus rembat sajer..sebab stroller Raihana tak bawak..lagipun stroller dia dah lama la..secondhand camtula..so, beli jer la..RM89.00 sahaja..pastu dah beli2 tu..terus la gi PPUM..sampai tu tengok nazri pun ader...excited jer dapat baby kan..berat baby 3.51kg..bulat jer cam syikin aku tengok...si Raihana sampai jer terus mulut kecoh tengok baby..gedik2 tangan & kaki..geram nak pegang la tu..hiks..
Tengok baby tu cam senyum kan..memang muker syikin kan...(Apsal cam jongos jer gigi aku tu?)

Ni cik Raihana tengah bertepuk tangan..sebab Nazri suruh dia tepuk amai2..baby nak tidor..terus dia tepuk..macam2 ragam anak dara ni..




kitaorang duk kat situ adala dalam 30 minit jer kot..pastu kitaorang gi semayang kat surau PPUKM tu..then terus shoot gi Tasik Titiwangsa..sebab cik abang tu nak tengok takraw lagik..tadi tak abiss..aku layankan ajer la..lagipun kat Titiwangsa kan ada karnival apa ntah..ada la gerai2..ngan nyanyi2 kan..tapi sowi yer aku tak amik pic..susah nak handle si Raihana tu..dia penat kot..so, asyik membebel jer..mujur la duk dalam stroller tu dia nak..kalau tak masak aku nak dukung..sebab abahnya dah masuk stadium tengok takraw..aku malas nak join takraw2 ni..boring ah..pastu aku lepak2 jap kat tasik tu..dapat la rembat tudung selai..pastu beli air soya tawar and goreng pisang keras..tengah syok tengok poco2 tiba2 jer langit cam mendung jer..so, aku cepat2 call hubby cakap nak tunggu dia kat kete jer..sampai kete dah rintik2 sikit..aku letak Raihana dalam kete pastu berusaha nak lipat balik stroller dia..tapi tak boleh..last2 aku campak jer stroller tu dalam kete..amik ko penuh seat bakang kete..dah la naik viva..sarat aku tengok..abis dah ujan..terpaksa la kan..pastu tunggu la abahnyer dalam 20 minit gak la..then si Raihana duk "Abah..Abah..." rupernye dia nampak abah dia berlarian dalam ujan..padan muko..nak sangat tengok takraw..he..he..he..sowi bang..pastu kitaorang pun balik la ke rumah..tu jela aktiviti ari sabtu kitaorang..ari Ahad tak gi memana sebab hubby keje..and aku sakit perut ari tu..tak tau sebab aper..


Luv..anna

2 comments:

attyfir said...

comeynya baby..
baru tau hukm dah tuka nama..

Anna said...

atty~ tula sekarang dah tukar dah jadi PPUKM..Comel kan baby..kawan mak baby tu comel tak?? he..he..