Tuesday, March 24, 2009

Raihana...9 month & 4 days old..

Today..Raihana dah 9 Months & 4 Days old..Dah besar dah anak dara aku..Perkembangan terbaru ini anak dara ialah:-
  • Dah makin kuat minum susu (both formular & breast feed)
  • Still tak tumbuh gigi lagi...
  • Rambut still jarang2 lagik..
  • Baru leh merangkak tapi tak pandai nak gerak..so, kalau nak gerak..dia jatuhkan balik badan dia then berenang ke depan..
  • Kalau duk dalam walker dier..bukan main lagi meluncur cam peluncur ais profesional tu..laju jer ke depan ke belakang..cam menari balet pun ader aku tengok..
  • kalau berdiri dalam walker tu tegak jer..cam stabil jer tak pegang memana..eksen la tu..
  • Kalau kat rumah "ibu" (baby sitter) dia, makan banyak..kalau ngan aku sikit jer..agaknya aku masakkan bubur untuk dia tak cedap kot..huhuhu..
  • Pebret fruit dia adalah..oren, mangga & pisang..pantang nampak kitaorang makan...laju jer datang..nak cikit!
  • Suka gelak & jerit kuat2..especially bila duk gurau2 ngan abahnyer..nak plak abah baring2 depan tv tak pakai baju..terus datang..pastu usik2..gelak2..kunun2 dia geletek abah dia la gamaknyer..
  • kalau aku buat keje kat dapur, dia pun sama sibuk gak..amik bawang aku..amik mangkuk aku..pastu bawak larik gi depan tv.
  • Suka tengok citer tom & jerry..kalau dia duk tengah sedap tengok tu..aku tukar tv lain..sentap ko..pandang aku pastu jerit..
  • Kalau nak bagi dia senyap senang yo..pasang azan or astro oasis time nak masuk waktu solat tu..conpem senyap.
  • Still takut kat orang lagi..bila ada orang datang ker or jumpa orang ker..nak main ngan orang tu tapi mak pak nyer ni nak kena ada dekat dia..kena jari kaki sikit pun jadila..janji ada..
  • Kat benda lain such as ikan ker..lipas ker..katak ker..tak laks takut..aritu kitaorang gi pasar..saja tunjuk kat dia ikan besar sangat..ingat dia takut..nak gi lagi dekat ada la..
  • Masa mandi susah woo..dia asyik melonjak2..takut air sikit..pastu asik nak peluk orang jer..so, kadang2 ngan aku2 sekali mandi..
  • Pastukan aku rasa anak aku ni cam garang sikit la..agaknya time aku peknen dulu aku garang kot..tapiiiii..bila ingat2 balik aku rasa time aku peknen dulu aku sopan santun jer..chewahhh..

Banyak lagik sebenarnya peel anak dara ni..tapi tak kan nak list panjang jela kat sini kan..ni antara pangai dak Raihana yang dah nak besar ni..he..he..he..

Apa-apa pun..mama sayang adik...jadi anak yang baik..solehah tau..

p/s: untuk abahnya pun, mama sayang gak taw.. :)


4 comments:

Deqna said...

dah besar dah anak awak yer:)

Anna said...

Deqna: Besar & mcm2 pangai..he..he..he.. :)

Anonymous said...

pinjam pipi chubby anak ko jap.. aku nk cubit2 sikit..kiss kan raihanah untuk aku...~ cubit2 manja jer

wan muliani said...

bulat sgt pipi die..mcm epal!kalau dpt geget best ni..hehehe