Thursday, February 19, 2009

Permulaan..Pengakhiran...

Salam..cam classic jer kan tajuk entry ni..hiks..Actually, semalam aku gi melawat staf kat department aku..dia ada AML..Acute Myeloid Leukimia..sedey aku tengok akak ni..Baru ari selasa tu aku borak2 ngan die..then yesterday masa gi visit dia kat ward..dia tak sedar dah..tapi still bila kita cakap dia ada respons..rupanya the night before tu dorang dah intubate die..and she's very ill.. that night and morning tu dia cam restless and tangan dia terpaksa diikat..pastu masa kitaorang datang tengok dia..dia sorang2 jer kat situ..family dia takde pun teman..maybe lum sampai ker or any other reason, aku pun tak sure..but..for me dalam condition dia yang camni..she need her family 24 hours with her..she need support..Apa yang aku kagum ngan dia..10 years before dia pernah ada CA Breast..tapi dah recover after treatment..kuat semangat dia kan..may be AML yang dia dapat sekarang infection from that treatment..After 10 years...apa2 pun..aku mohon sama-sama la kita doakan yang terbaik untuk dier..
Then petang tu after melawat akak tu, aku gi maternity ward laks..melawat kawan aku baru bersalin..dapat baby girl..berat dia masa lahir 3.4kg ko...hiks..tahniah pada zana & suami..masa aku sampai tu husband dia & mak dia setia jer kat sebelah..senyum jer..yelah anak sulung kan..mestila happy..tahniah lagi sekali..sekian entry aku..
p/s: Apsal mata kiri aku ni asyik gerak2 jer ek? dari semalam camni..tak selesa la..ada petua pe2 tak?

No comments: