Monday, February 16, 2009

Mix Entry lorr..

My Family In Law.. :)
Salam..first nak inform..last night aku call Sis IL..dia cakap my Mil condition dah improve sikit..so, saja la aku try call hp my Mil..seronok & lega rasa bila dengar suara dia..memang still cam tak larat sangat..but at least perbualan tu rasa cam before dia sakit la..and my Sis IL pun bagitau yang my mom (mak aku jugak kannn..) dah ada selera sikit nak makan..and malam2 pun takdela terjg2 sangat..which is aku sangat lega..and lepas jer call dia, terus aku bagitau hubby..just to make him feel better sikit..coz semalam dia tak sempat nak call kg..macam kucing hilang anak aku tengok die..Dalam saat2 camni aku rasa kagum dengan ramai orang..pada Fil, my sis & bro IL, my hubby, my Raihana..ms my Mil sakit, hubungan sesama kitaorang tu jadi close jer..and aku kagum ngan cara Fil aku jaga my Mil all time..caring dia pada Mil..walaupun dia takde la tunjuk sangat..tapi aku faham betapa sayangnya dia pada my Mil..aku kagum ngan hubby & adik badik dier..cara dorang berkorban jaga mak sangat aku kagum..sanggup ponteng kuliah & kelas/keje semata-mata nak jaga mak sakit..kagum ngan Raihana sebab walaupun kadang2 meragam & tak mau kat orang lain selain mak pak dier ni (he..he..) tapi okla walaupun kena tido kat spital dengan berselimutkan kain semayang aku, kena pakai pamper sampai merah2 bontot dia (kes pampers habis tak sempat nak beli..)..and sangat kagum ngan diri sendiri (tetiba laks)..takde la..takde maknanya nak kagum ngan diri sendiri kan..bagi aku apa yang aku buat untuk mak tu..sikit sangat nak dibandingkan ngan apa yang dia dah buat untuk aku..banyak sangat jasa my Mil yang aku rasa tak terbalas..kasih sayang dia..perhatian dia..walaupun aku menantu tapi dia treat aku sama macam anak dia jugak..Ni ada gambar sikit..supaya takla boring sangat baca entry ni kan..


Ini ialah time Raihana tengah main kat dalam Balai pelawat kat Hospital Sg Petani..kitaorang siap bawak tilam lagik tau..tp condition Hospital Sg Petani ni aku puji la..sebab cantik, bersih and kemudahan pun banyak..maybe sebab dia baru ker..or apa pun alasannyer..aku puas hati la..Sian kan tido ternganga anak aku...Ni plak anak dara & abahnyer yang kepenatan..baru balik dari spital..Ni ialah pampers brand aper ntah..aku beli kat kuala ketil sebab pamper Raihana dah out of stock..kan time tu kitaorang rushing nak balik..dah takde choice lain dah..terpaksa la dia pakai yang ni.. Esoknyer mujurla kitaorang jumpa econsave kat sg petani..so dapat la beli pamper dier yang ni...

Darul Quran

Ni sajer jer letak gambar kat Darul Quran..time ni kitaorang baru anta BIL..serius aku cakap..muka2 student kat sini sikit punyer baik..korang tau kan muka baik camner..nampak jer visitor semua manis jer senyuman di bibir (chewah..). Pastu environment dia sesuai la untuk studykan..sebelah tasik lagik..tenang gitew kalau nak menghapal pelajaran..time kitaorang sampai tu adalah student tengah duk kat tepi2 tasik study..tapi sorang2 la..maybe dorang nak ketenangan kot ek..aku rasa kalau kat uni lain ni dah jadi study berpasangan dah nih..hiks..

Mula2 harusla tunjuk muka tuan punya entry dulu kan..wakakak..


Pastu kena tunjuk laks gambar bapa yang penyayang nih...hiks..

Pastu gambar anak dara yang pasan bawak kete ni laks..sampai senget mulut anak dara nih..

Bukan sesaja nak tunjuk gambar aku tau..nak bagitau korang yang DQ ni dikelilingi gunung ganang & bukit bukau yang sangat cantik.. :)



Tu nampak tak tasik tu..menenangkan sungguh..ni amik dalam kete jer..hubby tak nak berenti..nak cepat..


Ni gambar dari jauh..

Note: Sopan kan aku pakai camtu..baju ni dibeli atas arahan hubby..mula2 aku pakai t-shirt long sleeve & jeans..but then tukar baju sebab dapat komen mengusik jiwa dari hubby : su pakai camni abg takut kang ustaz2 kat DQ tu malu nak tengok su..sangat mengusik jiwa okkk..



Port Dickson: Rendam anak dara..

Gambar sikit jer sebab time tu bateri camera dah kong..pastu kitaorang malas nak gi beli bateri lain..harap maklums..he..he..he..kitaorang pegi kalau tak silap seminggu sebelum kitaorang balik kg hari tu kot..tak ingatla..sowi..kitaorang stay kat Rumah rehat persekutuan..ni kat pantai tanjung biru..time tu mujur air jernih jer..selalu datang kotor berkeladak kan..aku rasa kitaorang gi tu ari ahad kot..then balik hari isnin..dah tu jer ari yang hubby coti..


Eh!Tembabnyer aku kan..ni gambar2 kat area rumah rehat kitaorang tu..nak gi pantai tu kitaorang kena turun tangga tinggi..



Ni kat Pantai Tanjung Biru..kat Belakang Blue Lagoon Resort tu..Tunjuk dulu air kat anak dara..Muka nervous Raihana before di rendam..Pastu gambar rendaman tak dapat dipaparkan sebab bateri kitaorang dah kong...sekian..

2 comments:

Anonymous said...

ko nyer entry ni mix so aku nak komen pun mix juga la yer... he..he.her
MIL ~ untungnya MIL dpt menantu mcm kau yer.. aku smbung dari statement ko yg ckp bangga dgn diri sendiri...he..he..he... baik nyer la tgk raihana... independent..
DQ ~ BIL ko keje apa kt sana.. lecturer ker... sopan santun kawan aku sorang ni...
PD ~ ala kenapa x snap gambar umah kt sana... nk juga tgk.. btw dh besar anak dara ko yer... pipi nyer tembam mcm mak dia juga.. jgn marah yer..

Anna said...

Ni jawapan aku yang mix tu k..
MIL - Harusla bangga kan..wkakaka..
DQ - BIL aku student kat situ..kagum aku tengok dorang menghapal quran ko tau tak..aku yang quran duk depan batang idung pun still tergagap lagik..he..he..he..
PD - tu la rugi je time tu camera kong..nanti kita gi sesama k..ala RM40 jer semalam..sangat jimat..