Tuesday, January 13, 2009

Takde haper nak hapdet larr...

Actually..takde aper pun nak update..sebab takde latest issues pun..last weekend pun takde activity menarik sangat..cuma hari sabtu tu kitaorang gi sign policy insurance untuk Raihana kat Maybank..hari Jumaat petang tu Maybank call minta datang sign policy..actually dorang memang tutup office on saturday but for special case leh la dorang bagi masuk jap..sebab week days kan aku keje so, susah la nak gi sana laks..Kes aku terbuat insurance untuk Raihana ni kebetulan aku nak gi wat passport book maybank aku ilang..tengah tunggu dorang wat buku tu aku sajer la tanya pasal insurance yang Maybank offer..pastu tertarikla pulak akak ni kan..terus wat jer..husband pun setuju gak..lagipun yang dia offer tu if anything happen to me pun tak yah sesiapa sambung bayar (which is cik abg aku tu sengih jer..tapi saving bulanan untuk anak dara tu jangan wat2 luper yer..) but Raihana still akan dapat gak insurance tu when she's 17 year old..sebenarnya insurance yang dorang offer ni lebih pada saving gak la..for her education jugak nanti..
Lepas gi maybank tu, kitaorang gi Giant..beli barang dapur sikit and barang2 anak dara tu..sekarang kitaorang kan tengah boikot barang2 israel..so, kitaorang dah tukar shower gel, syampoo, losyen, baby oil..bla..bla..si Raihana ni kepada Safi Manjacare..segala Johnson n Johnson dia tu sila tolak ke tepi dulu yer (kecuali yang ada dalam bilik air kitaorang jer)..Pas dah sopping tu husband aku yang kelaparan tu bagitau nak try sup ekor yang member dia rekomen aritu..so, kitaorang pun gi la area taman melati, tempat jual sup tu..Ingat my husband cakap nak beli sup tulang jer..then masak nasik & goreng ikan kat rumah..aku tunggu dalam kete jer sebab malas nak turun panas2 ni kan..nak pulak ramai giler aku tengok orang kat kedai tu..tup-tup..cik abang tu datang kete balik..bawak 2 bungkus nasi tomato..ayam masak merah..gulai kawah..and of course la sup ekor..ni lapar tahap gaban dah ni..dia cakap tengok semua sedap so, beli jer la..aku pun happy la gak kan..tak payah nak masak2..tapi korang, memang sedap..superb..tak taula kalau time tu kitaorang tengah lapar ke apa..tapi aku yang tak suka sangat nasi tomato pun leh habis satu bungkus tu..Lepas makan2 tu sesi menidorkan diri laks la kan..he..he..he..
Esoknyer ingat nak bawak Raihana gi joging kat Tasik Titiwangsa (tu jela pun tempat riadah yang paling dekat ngan rumah kitaorang..10 minit jer berkereta..tapi kalau berkereta kuda..agak lama la gak..) but since hari tu ujan punya la lebat terus tak jadi. Angan2 nak bawak Raihana naik kete kuda padi tu pun tak menjadila..so, lepak jer la kat rumah sampai rasa cam nak pitam..pening tau duk rumah jer sepanjang hari..so, sesi mengemas rumah jer la..Raihana aku rasa dekat 5x kena marah sebab sibuk nak tolong aku kat dapur..sampai abahnyer yang tengah mop lantai kat depan tu (hi..hi.)bawak lari anak dia kat hall..takut aku pukul anak dara dia la tu..Tu jer la kot aktiviti weekends kitaorang yang sangat membosankan..sekian terima kasih..kepada rakan2 yang lama tak update blog..siler update blog anda sebab aku cam boring sesangat sekarang ni..aku nak baca blog korang ok..assalamualaikum..

No comments: