Wednesday, January 14, 2009

Sama2 Berdoa...

Semalam aku dapat sms dari my sister...Please start reciting surah Al-Ikhlas as Masjid Aqsa has been surrounded by Israeli army. Plz fwd to ur friends (its an amana) plz spread this sms v.v.fast. She sent this sms at 2117pm last night..tapi aku baru baca pagi tadi around 5am..sebab last night after isyak macam tu aku dah pun tido..sambil tidokan Raihana ngan mama dia sekali out..back to the sms i received...setiap kali aku tengok or baca or whatever pasal serangan israel #@$$%%^% tu pada Palestin aku cukup tersentuh sangat2..bila tengok kat TV ada budak perempuan tu sampai terketar2 mulut dia..takut sangat..cuba bayangkan kalau anak2 kita berada ditempat dorang..cuba bayangkan kita ni mati di depan mata dorang yang tak tahu apa2..yang tak ada tempat berlindung..takde food....aku rasa orang lain pun sama dengan aku jugak kan..tiba-tiba perasaan sedih..nak marah..semangat pun datang..pastu segala bulu2 kat badan ni semuanyer naik..geram sangat2..kalau boleh aku pun nak gi sepak2 jer muka askar israel tu (walaupun aku tau mesti tak sempat aku nak angkat kaki, dia dah tembak kepala aku kan...). Tapi as a muslim aku rasa sangat terhina bila dorang wat camni..so, aku rasa yang kita duk promote minta boikot barang2 Israel tu aku memang setuju sangat..cubala fikir kita memang tak boleh nak tolong rakyat palestin sama2 angkat senjata..so, dengan cara macam ni walaupun ada yang tak ambil port sangat kan tapi nilah salah satu cara kita nak tolong dorang..dengan niat yang ikhlas kita doa sungguh2 supaya saudara2 kita kat sana selamat..and Agama kita terbela..ada la sekali tu kan aku duk minum ngan member2 seopis..sambil minum tu kitaorang borak2 pasal isu ni..ada salah sorang daripada kitaorang tu cakap buat apa nak boikot2..kalau dorang nak berbunuh2 biarla..let them kill each other..apa kena mengena ngan kita..entah2 Malaysia ni pun dorang tak tahu kat mana..masa aku dengar dia cakap camtu..aku rasa cam nak luku2 pala minah tu..nak tumbuk2 hidung dier biar darah..sangat bodoh ok dia nyer statement..bukan saja bodoh tapi tak berhati perut langsung..aku nak jer tanya ko ni manusia ker apa..tapi aku takdela cakap camtu kan..maleh nak bertekak ngan orang yang "bang" "angz" cam ni kan..sebab mati2 dia duk pertahankan statement dier..last2 aku maleh nak cakap aper..sebab aku pun dah nyampah tengok muker dia kan..aku pun blah la dari situ..but before i left aku cakap la..I rasa you kena membaca banyak sikit la (nama dier)..baca la terjemahan Quran banyak2 kalau you tak faham maksud you tanya la sesiapa..as a Muslim bila you cakap macam ni i tak tahu la nak cakap aper..I malu ada kawan cam you ni...you fikirla sendiri..memang la cam menghiris kalbu sikit kan statement aku tu..tapi aku rasa orang camni kena bagi sedass..kalau dia tak insaf pun at least aku pueh hati..wakakakak..Kadang bila aku tengok doktor2 or staf2 klinikal kat sini aku rasa cam betapa senang nyer keje dorang (tapi kalau bagi aku susah la kan..he..he..he..)..tengok macam mana doktor2 kat sana..dengan patient yang macam tu..dengan peralatan & ubatan yang tak cukup..subhanallah..bukan jer fizikal kena kuat..mental..hati..segala2nyer kena kuat..dorang still kena kawal emosi..besarnyer pahala dorang kan..mesti dorang still cuba tersenyum lagi walaupun dalam hati dorang kalau boleh nak meraung kat situ jugak..tapi kalau dorang pun sama2 emosi macam mana dorang nak kawal emosi patient2 dorang pulak..aku memang solutela dorang semua..bukan kat Palestin jer..malah kat mana2 pun tempat yang macam tu..Aku pun tak tahu la apa aku taip dah ni..ayat cam dah tunggang langgang jer..so, sebelum emosi aku lak tak terkawal aku stop dulu la ek..sajer nak luahkan kat sini..pada semua please sama2 kita berdoa supaya agama kita terbela..supaya saudara2 kita selamat walau di mana pun kita berada..aminn..

No comments: