Tuesday, January 06, 2009

Tak tahu nak cakap apa..

Salam..Morning ouls..today aku sampai office awal..seronok aku..kalau tak mesti terkejar2 nak punch card..and ari ni aku parking kat mortuary (parking untuk staff..pada yang bukan staff tempat keje aku sure cam seram sikit kan perkataan "mortuary" tu..actually tempat parking ni dekat ngan mortuary..so, secara automaticnyer parking tu pun dipanggil "Parking Mortuary"..he..he..he...)..sambung lik..the best thing is selalu kalau aku sampai jer kat parking ni mesti dah full tapi today banyak lagik kosong..maybe sebab ramai staff yang still cuti kot anta anak gi sekolah..and entry aku today pun pasal parking gak..tapi aku just nak mengumpat sikit pasal sorang hamba Allah yang sangatla da selfishnyer..camni tadi dia sampai awal and parking lot yang sepatutnya kan banyak lagik..but dia still parking kat simpang2 jalan orang nak masuk parking..camnerla orang2 lain nak masuk..kang tergesel keta ko kang ko marah laks..kalau tergesel kete pastu kete ko jer yang calar takpe la ni dengan kete2 orang lain pun tercalar sama aper citer..pastu buka pintu luas2 & tak consider ker orang nak lalu..kita laks kena tunggu dia siap betullkan kasut..tarik2 baju..betul2 tudung..then tutup pintu kete baru leh lalu..hangin satu badan..mujurla aku yang sopan santun lagi berlemah lembut ni (chewah!) menjerit dengan lembut ke arah perempuan itu "Macamla takde tempat lain nak parking..langgar kang hah!"..camtu la lebih kurang jeritan batin ku..takde de aku nak jerit melalak pagi2 buto ni kan..dalam ati jer la..dengan harapan dan doa tulus ikhlas supaya ada orang lain yang akan menjerit kat dia nanti..wakakaka..sangat kurang sopan ok..tak memikirkan kepentingan orang lain pun..yang penting bagi dia agaknyer..senang dia nak kuar balik kang..hallooo...Pengarah pun tak park kete dia merata tau..(sebab dia ada driver anta & amik dia balik keje)..Tu jela kot..maleh nak meledakkan kemarahan aku lagik di pagi2 selasa yang indah ini..lagi satu ai sedih tengok my hubby pagi ni (tetiba la pulak..)..Actually dia tengah memendam rasa kot..nampak semalam dia bercakap phone ngan adik dia kot..and ada cam argument sikit di situ..aku tak tanya la kenapa..tapi nampak cam dia sedih sangat..and tido tangan kat dahi..means dia memang tengah tension..aku tak cakap pe2 sebab selalu dia akan bagitau sendiri bila stress dia dah ilang..aku bukan apa saja tak nak dia lagik stress bila dengar pertanyaan2 dari isteri dia ni..so, biarla reda dulu and kalau dia nak luahkan kat aku, you are most welcome sayang (terromantikla pulak..).
Ok for this morning aku stop dulu..sekarang susah sikit nak update sebab keje menimbun gak la..(ala..ala bodek boss la sikit kan..he..he..he..) Assalamualaikum..

No comments: