Thursday, January 15, 2009

Aku x-cident la..

Salam..nampak cam gempak jer tajuk entry aku..tapi memang pun..this morning aku x-cident..orang langgar bakang kete aku..tapi aku ok..jangan risau kawan2..he..he..he..(gelak2 jugak..tapi dalam ati still cam takut jer nak drive balik kang)..Actually nyer citernyer gini..pagi tadi aku punyer la bangun awal nak sampai awal office..yang si Raihana lak wat hal tak nak tido..masa aku gi kerje tadi pun dia duk main2 dalam walker dier..aku kuar tadi around 6.30am camtu la..jalan kat setapak tu biasala..jammed la kan..tup tup depan Maybank setapak kerete aku yang comel itu telah dilanggar dari belakang oleh satu kete wira yang didrive oleh sorang mamat & aweksnyer (ye kot awek dier..). Terkejut aku..ambil masa 2-3 minit jugak la aku nak wake up balik..then terus aku bagi signal kiri and benti..aku ingat mamat tu tak benti la kan..tapi dia benti gak..cepat2 aku call husband aku tapi dia tak angkat..aku check kat bumper kete..alhamdullillah..takde pe2 pun..tak calar pun..hati aku jer tercalar..baru pasang vision nak keje bersungguh2 arini..terus lebur..(he..he..alasan maleh keje la ni..) Ni antara perbualan pendek aku & mamat yang tak ensem tu:


Mamat: Ada apa2 ker kak? Akak ok ker? (sebab takde pe2 la ko benti kan..kalau tak

mesti ko cabut dah kot ek..)

Aku: Takde pe2 kot..terkejut jer..(Sambil check2 bakang kete)

Mamat: Sorry kak..minta maaf la wat akak terkejut pagi2 ni kan..

Aku: Takpela asalkan takde pe2..takpela..

Mamat: Betul ye kak takde pe2 ni..lagi sekali saya minta maaf ye kak..

Aku: Takpela..lain kali jangan la laju sangat..kalau jadi apa2 tadi camner..

Mamat: Sorry kak..sorry..

Aku: Takperla..

Elok jer mamat tu pergi jer..baru la husband call..

Aku: Hello bang..su x-cident la..orang langgar bakang su..

Husband: Kete ok tak? (Kete dulu dier tanya..hu..hu.hu)

Aku: Kete ok..su dah tengok dah..

Husband: Su ok tak ni? (Barula tanyer..itupun sebab dengar aku dah start nangis kot..)

Aku: Ok..terkejut jer kot..Okla nanti su sampai su call balik la (Padahal aku taknak dia tau aku nangis..malu wooo.)

Husband: Okla..drive elok2 tau..jangan takut la..su boleh nyer..su dah ok abang lega dah..(Bagi semangat kat isteri sikit kot)

Letak jer tepon..terus waaaaaaaaaa...mengalir2 air mater aku..tak tau la apsal..maybe sebab akku takut sangat kot..pastu jalan tu kan jammed teruk ngan bas la..lori la..rasa nak gugur jantung..tapi mak maintain lagi la kan..then 2-3 minit pastu husband anta sms "Yang..jap gi abang datang sana jumpa su.."
Pastu sampai office takde parking laks kat dpn..terpaksa la gi belakang pulak and difollow oleh husband dari bakang..nak make sure isteri kesayangan dier ni ok..he..he..pasan sikit..pastu sampai parking nursing tu aku cam dah tak tau camner nak reverse parking..so, terus kuar kete.."Bang..tolong parking jap.." Dah siap parking suma terus dia anta aku kat office balik semula..sekian terima kasih..apa2 pun aku syukur sangat aku takde pe2..and kete pun takde pe2..sebab dulu aku penah tau..parking kat station LRT putra kat gombak tu..pastu naik train gi keje..almaklumla dulu2 kan takut nak bawak kete jauh2..pastu kete besar (besar jer tau..bukan mewah..) laks tu lagila takut..tup2 petang balik keje dah kemek bumper kete aku ada org langgar..mengamuk la husband aku kete dier jadi camtu..sejak hari tu aku cam takut sikit nak letak kete kat situ..pastu bila husband belikan kete aku yang comel ni baru la aku berani nak bawak gi keje..

No comments: