Friday, October 10, 2008

Salam...10.10.2008


Hari ni datang keje naik LRT..tak tahula kenapa rasanya macam tak ramai orang dalam LRT..tak macam selalu..kalau tak mesti sesak sangat pagi-pagi ni..parking kat LRT pun cam kosong jer..tu yang pagi2 ni dah call husband kat balai minta dia ambil kete kat LRT..cam taksedap hati jer..hem..


Seronok jugak tahun ni dapat raya kat kampung sendiri..yela..sejak kawin asyik raya kat kampung husband jer..happy sangat dapat kumpul adik beradik..nak pulak tahun ni Baby Raihana dah ada dalam family kitaorang..bersyukur sangat..susah nak dapat Raihana tu..try dekat setahun baru pregnant..Time tu ramai yang tanya dah ada ke belum..sedih jer nak cakap takde lagi..tengok kawan-kawan yang kawin lebih kurang kitaorang dah ada anak dah tapi kitaorang tak lagi..cuma rasanya ok jugak tak dapat awal..at least boleh spent masa and kenal husband lama sikit..maklumlah kenal husband lebih kurang 5 bulan camtu terus bertunang..tak sampai setahun kitaorang selamat nikah..tapi syukur alhamdullillah dapat dia sebagai suami..caring and bertanggungjawab sangat..yang penting dia banyak bimbing aku..mungkin berkat doa aku nak kan suami yang boleh membimbing dunia dan akhirat..


Pasal Raihana pulak..aku tahu pregnant masa tu lepas raya tahun lepas..check sendiri jer sebab MIL yang tegur nampak macam lain jer badan..husband paling happy bila tahu aku pregnant..memang dia yang banyak berusaha dan berdoa..masa ramadhan tahun lepas tiap malam dia bangun solat tahajud and solat hajat..bersungguh dia nak zuriat sangat..baca quran and mengaji bila aku nak tidur..alhamdullillah berkat doa dia aku pregnant..and Raihana lahir 20.06.2008..seminggu awal dari due date..suppose 26.06.2008..


Tapi sepanjang mengandungkan Raihana memang pengalaman paling manis & mencabar bagi aku..asyik keluar masuk ward jer..mujur kerja kat hospital..tapi husband layan time aku pregnant memang first class..sebab aku punya alahan teruk sangat..sampai 5 bulan mengandung baru boleh makan betul-betul..kalau tidak bau makanan pun dah buat tekak aku kembang..mula-mula alahan tu husband tak faham jugak..dia ingat aku sengaja buat-buat..siap marah-marah lagi..tapi lepas tu dia tengok aku memang betul-betul tak boleh and maybe dia buat research kat kawan-kawan dia kot baru dia faham..he..he..he..and makin mengada-ngada la isteri dia ni..tapi takdela minta yang pelik-pelik pun..


Sepanjang mengandung memang aku tak boleh nak drive sangat..dekat-dekat rumah tu boleh la..husband la hari-hari hantar and ambil..sian kat dia..dah la jalan nak ke office area setapak & federal highway ni petang-petang jammed teruk jugak..tapi sesekali aku naik LRT jugak sebab kesian kat dia kalau dia shift pagi (8.00am-8.00pm) susah nak keluar time keje..kalau dia off day atau night shift (8.00pm-8.00am) baru dia jemput..Bomba macam tu la kes datang tak menentu..kadang-kadang dorang rileks jer..kadang-kadang banyak kes yang datang..


Oklah..sambung lain kali pulak..insyaallah esok ker..nak sambung buat keje pulak..Esok aku nak cerita pasal macam mana perkenalan aku dengan husband k..Bye.. :) Assalamualaikum..

No comments: