Tuesday, October 28, 2008

Open House + Shopping..

On Sunday (26.10.2008) takde wat apa-apa coz my husband still kena standby lagi..


On Monday (27.10.08)..HAPPY DEEPAVALI!!!

Actually today ada open house mak angkat husband kat Padang Jawa Klang..sebenarnya majlis tu start kul 2pm..tapi kitaorang keluar awal sikit sebab nak pergi potong rambut and cari baju untuk Majlis Hari Raya balai husband hari Rabu ni (29.10.2008)..kitaorang sampai Kompleks PKNS shah alam pukul 10.30am..parking kat depan Tasik Shah Alam..then my husband suruh aku pergi gunting rambut dulu and dia lepak kat tasik tu dengan anak dara dia..so, aku pun pergi la gunting rambut sorang-sorang..ni gambar Raihana & abah dia yang tercinta tu..he..he..he..
Tengah syok potong rambut tu my hubby call cakap dia tunggu kat dalam PKNS sebab anak dara tu tidur..pas siap tu and bayar RM18 kat minah yang potong rambut tu aku gi la kat hubby. Pastu my hubby lapar lak so, kitaorang p makan dulu kat restoran apa ntah kat ground floor PKNS tu..lepas makan..round2 cari baju..my hubby request beli baju ala ala jubah gitu..sopan dia cakap..hem..maklumla dah nama pun isteri imam balai sentul..tapi kena la cari jubah yang update gak kan..cari punya cari jumpa la satu jubah ni..takdela nampak cam jubah sangat..kalau dari jauh tu nampak cam baju kurung jer..sesuai la untuk gi majlis and pakai gi keje (itu yang penting..) harga pun takdela mahal sangat RM89.00..aku berkenan yang color oren tapi my hubby cakap beli la color purple tu boleh match ngan dia punya baju melayu..pandai gak husband aku ni rupanya..so, untuk tidak menghampakan suami tercinta aku pun beli la yang color purple walaupun dah try yang color oren & pink gak..ingat nak beli tudung sekali tapi tengok Raihana cam nak meragam jer..so kitaorang pun cepat2 la settle kat situ..Sampai Padang Jawa belum pun pukul 2pm..so, memang takde orang datang lagi la..so, borak2 dulu la dengan Abi & Umi and Bedi (BIL)..Si Raihana lak makin meragam..taknak duduk lepas Uda dia (Bedi) mengusik dia..dah pandai kenal orang anak dara ni..trouble gak ni..and si Raihana pun terusla meragam & meragam..tak nak duduk langsung..menu kat rumah umi nasi beriani jugak..so kitaorang pun makan la cepat2 sebab nak balik cepat sebelum anak dara ni mengamuk dengan lebih dasyat lagi..he..he..he..tetamu Abi & Umi yang lain pun dah mula sampai..tengah syok2 makan tu tiba-tiba aku tengok ada la sorang Datuk ni sampai..rasa cam kenal..rupanya..Dato' Syafie Salleh, x-menteri & wife dia datang..kawan Abi..aku baru nak ngap daging tup-tup dorang duk sebelah aku plak..dah tak jadi nak makan..untung la Raihana dapat kena pegang ngan VVIP..he..he..he..friendly la Dato' & Datin tu..sampai nak balik pun still berborak lagi..kitaorang sampai rumah around 4pm..mujur sempat semayang zohor..pastu anak & bapa tu membuta and mama ni boleh la kemas2 rumah sikit sambil tengok citer Cinta Batu Belah..sedih siot..pandai elly mazlien berlakon.. :)

No comments: