Thursday, October 30, 2008

Open Balai My Hubby..




Salam..last night (29.10.08) aku ikut my hubby gi sambutan hari raya balai dia..Balai Bomba Sentul..ala yang kat belakang PWTC tu..my hubby jemput kitaorang dalam kul 7..sian dia padahal dia tengah on duty..dia keje pagi semalam so, suppose habis keje kul 8pm..aku nak drive sendiri bawak Raihana dia tak kasi..dia cakap sure jammed teruk jalan petang2 ni..so, sebagai isteri yang taat aku ok je la..he..he..he..alasan malas nak drive..walaupun takdela jauh sangat pun Rumah kitaorang kat Wangsa maju ngan Balai sentul tu..









After maghrib tu kitaorang bertolak..Raihana tu tak duk diam dalam keter..dah agak dah sebab kul 7-8pm ni kan time tido dia..mujur dia tak melalak..sampai tu ada la gak tetamu-tetamu sampai..ingatkan dorang open untuk balai dorang jer..rupanya open untuk balai2 lain and public jugak..havoc gak dorang ni..sampai2 tu terus susukan Raihana..tapi susu botol la..tapi dia still tak nak tido gak..last2 my hubby amik dia and suruh aku gi makan dulu..teringin nak makan laksa tapi ramai pulak peminat laksa kat booth laksa tu..so, beralih la makan nasi himpit, ketupat & rendang jer..dah habis makan tu my hubby suruh duk kat bilik rehat coz Raihana tu cam mengantuk jer..then my hubby gi wat2 keje jap pastu dia datang balik bawak nasi beriani & laksa..dia suruh aku makan and dia bawak Raihana gi bilik sebelah nak tido kan anak dara tu..tak sampai 10 minit dia datang balik bagitau si kecik tu dah tido..ada aircond bilik tu patut la lena semacam anak dara aku tu..

Pastu aku duk kat luar, lepak ngan isteri2 bomba yang lain..tapi boring la sebab aku bukan biasa sangat ngan dorang..kenal gitu2 jerk..pastu orang lak ramai..bosan sei..my husband lak kejap2 hantar makanan kat aku..takut isteri dia lapar kot..tak banyak sangat gambar kitaorang..gambar sekitar2 balai jer kitaorang amik..around 9.30pm tu my hubby ajak balik..si Raihana sampai kat rumah lena diulit intan..masa tukarkan pyjama dia baru dia terjaga..itupun sekejap jer..bagi susu terus tido balik..baik betul anak mama ni.. dia tahu kot esok mama nak keje..bagi mama & abah rest la kan..

No comments: