Thursday, November 06, 2008

Salam Khamis..

Assalamualaikum..

Pagi tadi hantar Raihana awal sikit..around 6.20am..selalu abah dia hantar kul 7 lebih..sekarang dia bangun awal..pukul 5am time aku bangun tido tu dia dah bangun dah..kadang tu aku buka mata jer tengok dia dah membebel sorang-sorang..bila aku tegur jer terus tersengih2..tapi yang payah nyer bila dia dah terjaga time tu aku nak bersiap la susah..kalau abah dia ada okla..tapi kalau time abah dia keje malam..dengan kena bersiap lagi..pastu dengan dia merengek lagi..macam pagi tadi..aku bagi susu suruh dia tido..dia tak tido gak..pastu aku pergi mandi dia merengek2..last2.. time aku nak sembahyang subuh tu aku letak dia dalam buai..letak sebelah aku..pastu aku sembahyang aku baca bacaan dalam sembahyang tu kuat2 bagi dia dengar..bila wat camtu dia diam jer..tak bergerak pun..Bila aku dah habis doa tu.. baru dia merengek balik..aku siap cepat2 then keluarkan dia dari buai and letak jer atas tilam dia sementara aku kemaskan beg aku and beg dia..masa angkat dia tu dia rileks jer..siap gelak2 lagi..dia ingat nak pergi jalan2 kot..once aku pass jer dia kat kak pah (baby sitter) terus melalak..tapi terpaksa la kan walaupun sayu giler hati aku tengok ..masuk jer dalam kete terus call hubby minta dia amik Raihana awal sikit..sian pulak..sian kat dia satu hal..sian kat kak pah jugak la..lagipun kak pah bukan jaga anak aku sorang jer..Ni jugakla yang buat aku pening..haritu aku ingat nak hantar Raihana sekejap jer kat dia sebab aku inform sorang lagi akak tu Kak Ayu minta dia jaga Raihana start cuti sekolah ni sebab time sekarang dia ada jaga sorang anak cikgu tu..and aku tumpangkan Raihana sekejap kat Kak Pah..aku pun tak tahu nak bagitau camner kat Kak Pah..takut dia ingat aku tak percaya lak dia jaga Raihana..bkn macam tu sebenarnya..aku pun dah bagitau awal2 dulu..tapi tak sedap pulakla..takpela..aku ingat aku nak discuss ngan Kak Ayu dulu..bila dah confirm baru aku bagitau Kak Pah semula..
Weekend ni kitaorang nak pergi PD sebab kenduri rumah kak long..kitaorang stay kat Blue Lagoon aprtment..Union PPUM punyer..hopefully, we'll have very fantastic happy wonderful weekend together..and aku berniat sangat one day aku nak bawak FIL & MIL aku gi vacation kat mana2..just to make them happy..and aku nak dorang rest for a while..aku tengok walaupun dorang dah agak berumur and takla sihat sangat tapi keje kuat lagi..sian kat dorang..pastu kalau abah aku nak ikut sama pun seronok jugak..tengokla nanti kalau plan menjadi aku pujuk dia..susah jugak nak pujuk abah aku tu.. :)
22 Nov - 27 Nov my hubby kena Kursus Scuba kat Terengganu..wa..wa..sedihnya kena tinggal..ni first time dia kena kursus jauh2 sejak Raihana lahir..actually dia sepatutnya kena kursus ni masa aku pregnant aritu..tapi time tu my hubby risau nak tinggal aku sorang2..nak pulak time tu aku takut nak pergi keje drive sendiri..sebab tu sekarang dia kena gi jugak..cedihnyer.. :(

No comments: